Konsumentrådgivning

Behöver du konsumentrådgivning? Då kan du kostnadsfritt kontakta Hallå konsument, som är Konsumentverkets upplysningstjänst.

Hallå konsument! – Konsumentrådgivning inom Sverige

Hallå konsument är en rikstäckande tjänst för konsumentrådgivning som samordnas av Konsumentverket. Du kan vända dig dit som privatperson när du har frågor om köp av varor och tjänster. Du kan också kontakta Hallå konsument! om du vill veta mer om hur du gör en reklamation. Hallå konsument! kan även ge dig råd gällande att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med. Vägledarna på Hallå konsument går att nå via telefon, e-post, chatt eller på Facebook samt Twitter.

Mer information om tjänsten samt kontaktuppgifter till Hallå konsument

Konsument Europa – Konsumentrådgivning inom EU, Norge och Island

Konsumentverkets enhet för gränsöverskridande handel, Konsument Europa, erbjuder kostnadsfri rådgivning till dig som köpt en vara eller tjänst från ett land inom EU, Norge och Island.
Konsument Europa kan besvara frågor inom resor och turism och TimeShare (semesterklubbar). De kan även besvara frågor gällande e-handel och köp av biljetter till evenemang. Konsument Europa kan också ge dig tips och råd gällande köp av bilar och andra fordon inom EU samt banktjänster. Om du funderar på hur du kan skydda dig mot bluffar och bedrägerier kan du också kontakta Konsument Europa för vägledning.

Mer information om Konsument Europa

Kontakt Hallå konsument

Telefon: 0771-52 55 25
E-post: info@hallakonsument.se

Kontakt konsument Europa

Telefon: 054-19 41 50
E-post: info@konsumenteuropa.se

Publicering: 2016-06-10 | Ändrat: 2020-09-15
Sidansvarig: Nathalie Andersson | nathalie.andersson@munkfors.se