Driftinformation

Här kan du ta del av aktuell driftinformation gällande Munkfors stadsnät.

Driftinformation: 29 Januari kl 00-06 vissa leverantörer berörs

Natten till tisdag den 29 januari görs arbete i stadsnätet som berör kunder till Aktiv IT-partner, Ataco, Boxer, Dalakraft, Opsio och Viasat (iptv). Arbetet pågår mellan kl. 00:00-06:00 den 29 januari, och görs för att förbättra driftsäkerheten. Under tiden kan du som har tjänster från de leverantörer som nämns uppleva störningar och avbrott. Upplever du problem med din anslutning under onsdag morgon kan du testa att starta om all din utrustning (mediabox, ev. router, tv-box, etcetera) så att den får ny kontakt med nätet. Arbetet berör både privat- och företagskunder. /Kerstin Sandberg, Stadsnätschef

Publicerat: 2019-01-25 Klockan: 15:57

Driftinformation: 22 Januari kl 00-06

Natten mot den 22 januari mellan kl 00-06 jobbar vi med att skapa redundans som innebär två separata ingångar för våra tjänsteleverantörer. Arbetet kan komma att medföra störningar som berör alla våra kunder. Om din anslutning inte fungerar som den ska under tisdagsmorgonen kan du testa att starta om all din utrustning (mediabox, ev. router, tv-box, etc.) så att den får ny kontakt med nätet.  /Kerstin Sandberg, Stadsnätschef

Publicerat: 2019-01-11 Klockan: 17:22

Uppdaterad info om nattens elavbrott i Ransäter

Nu har Ellevio åtgärdat avbrottet och alla kunder ska ha sin tjänst tillbaka. Om du fortfarande upplever störningar kan du testa att starta om all din utrusning (mediabox, router, tv-box, etc.) så att den får ny kontakt med nätet. Vid fortsatta problem kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Publicerat: 2019-01-02 Klockan: 11:40

Driftinformation: Elavbrott i Ransäter

Elavbrott har inträffat som berör kunder från Rudstorp till Munkebol samt Geijerskolan och Ransbergs Herrgård. Enligt prognos på Ellevios hemsida https://www.ellevio.se/privat/avbrottsinformation/stromavbrott/ beräknas det vara åtgärdat kl 12 idag. Orsaken är kraftig blåst i natt. /Kerstin Sandberg Stadsnätschef

Publicerat: 2019-01-02 Klockan: 6:08

Problem hos Comhem

Om du har problem med din tjänst ska du alltid ringa din tjänsteleverantör. Just nu har Comhem problem med sina TV-tjänster detta är ett fel som inte har med nattens uppgradering i stadsnätet att göra utan har helt andra orsaker. Mer info om det finns på Comhems hemsida. Längst ner på sidan finns en länk för Drift och felsök. Ange ditt postnummer och adress och du får info. https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok

Publicerat: 2018-12-11 Klockan: 13:59