Driftinformation

Här kan du ta del av aktuell driftinformation gällande Munkfors stadsnät.

Driftinformation: 2019-06-13 Gäller Sunnmansväg 25 och 27

Efter morgonens åskväder som drabbade Sunnmansväg 25 och 27 kvarstår problem som drabbat alla kunder i hyreshuset som har tjänst via Munkfors stadsnät. Vi arbetar med felsökning och hoppas att det ska lösas så snart som möjligt.

kl 15:4o Nu är problemet löst och alla ska ha fått tillbaka sin tjänst. Om du fortfarande har problem starta om all din utrustning.

Publicerat: 2019-06-13 Klockan: 14:58

Driftinformation: 2019-05-17 Viasat har problem

Viasat har inatt gjort en uppgradering i sitt nät och efter den fått stora problem. Detta innebär att alla kunder som har tjänster från Viasat i Munkfors stadsnät är drabbade. Detta gäller gäller även våra samarbetspartners stadsnät i Arvika, Forshaga, Karlstad, Hammarö, Åmål och Vansbro.

kl 10.36 Nu har vi fått besked att Viasat TV ska fungera igen men fortfarande är det problem med Viasat Internet-tjänst

kl 11:00 Nu funkar även Viasat internet igen. Har du fortsatta problem testa att starta om din utrustning. Kontakta Visat om det inte fungerar som det ska.

 

Publicerat: 2019-05-17 Klockan: 9:20

Driftinformation: 29 Januari kl 00-06 vissa leverantörer berörs

Natten till tisdag den 29 januari görs arbete i stadsnätet som berör kunder till Aktiv IT-partner, Ataco, Boxer, Dalakraft, Opsio och Viasat (iptv). Arbetet pågår mellan kl. 00:00-06:00 den 29 januari, och görs för att förbättra driftsäkerheten. Under tiden kan du som har tjänster från de leverantörer som nämns uppleva störningar och avbrott. Upplever du problem med din anslutning under onsdag morgon kan du testa att starta om all din utrustning (mediabox, ev. router, tv-box, etcetera) så att den får ny kontakt med nätet. Arbetet berör både privat- och företagskunder. /Kerstin Sandberg, Stadsnätschef

Publicerat: 2019-01-25 Klockan: 15:57

Driftinformation: 22 Januari kl 00-06

Natten mot den 22 januari mellan kl 00-06 jobbar vi med att skapa redundans som innebär två separata ingångar för våra tjänsteleverantörer. Arbetet kan komma att medföra störningar som berör alla våra kunder. Om din anslutning inte fungerar som den ska under tisdagsmorgonen kan du testa att starta om all din utrustning (mediabox, ev. router, tv-box, etc.) så att den får ny kontakt med nätet.  /Kerstin Sandberg, Stadsnätschef

Publicerat: 2019-01-11 Klockan: 17:22

Uppdaterad info om nattens elavbrott i Ransäter

Nu har Ellevio åtgärdat avbrottet och alla kunder ska ha sin tjänst tillbaka. Om du fortfarande upplever störningar kan du testa att starta om all din utrusning (mediabox, router, tv-box, etc.) så att den får ny kontakt med nätet. Vid fortsatta problem kontakta din tjänsteleverantör för att göra en felanmälan.

Publicerat: 2019-01-02 Klockan: 11:40